Kliklah di sini


Khazanah Ilmuwan

Terimakasih kerana sudi bertandang. Blog ini cuba memaparkan kitab-kitab dan manuskrip-manuskrip lama dari kalangan para ulamak yang muktabar dari luar dan dalam. Bagi pencinta kitab dan buku, ianya sesuai untuk dijadikan panduan dalam "troli impian belian" anda suatu ketika nanti. Pada mulanya blog ini direka hanya untuk rujukan peribadi dan buat teman-teman yang sama minat namun bila difikirkan berbaloi demi ilmu umat Melayu dan dikemaskini serba sedikit (masih dikemaskini lagi) maka biarlah kini ianya dikongsi bersama sesiapa sahaja yang sudi....

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

2.2.09

Darah & Air Mata Rasulullah SAW


ISBN : 983-099-518-6
Kategori : Amalan/Panduan
Muka Surat : 221
Harga:RM14.00
Keluaran : Al Hidayah Publishers
Pengarang : As-Syeikh Ahmad Ridha’ Hasbullah

Keterangan Buku :

Nabi Muhammad SAW adalah insan teladan, sempurna, satu-satunya manusia yang layak dijadikan "Uswah Hasanah" bukan hanya bagi umat Islam sahaja melainkan juga untuk seluruh manusia dan alam.
Baginda SAW lahir dalam keadaan yatim, menjadi piatu semenjak kanakkanak dan serba kekurangan dalam kehidupannya. Hikmah di sebalik itu, Allah SWT menguji, melatih dan mendidik Baginda sejak kecil lagi untuk memimpin manusia dan jin kepada jalan hidyah Allah SWT.
Pendedahan buku ini yang merupakan suka duka manusia teragung, bermula dari kanak-kanak, kehidupan rumah-tangganya dan perjuangan baginda menegakkan kalimah tauhid dalam menghadapi orang-orang kafir, Munafik, Kristian, Yahudi, Majusi dan lain-lain patut diikuti dan dijadikan iktibar sekaligus panduan bagi pejuang, pendahwah dan sekalian umat Islam sampai hari Kiamat.

No comments:

Post a Comment