Kliklah di sini


Khazanah Ilmuwan

Terimakasih kerana sudi bertandang. Blog ini cuba memaparkan kitab-kitab dan manuskrip-manuskrip lama dari kalangan para ulamak yang muktabar dari luar dan dalam. Bagi pencinta kitab dan buku, ianya sesuai untuk dijadikan panduan dalam "troli impian belian" anda suatu ketika nanti. Pada mulanya blog ini direka hanya untuk rujukan peribadi dan buat teman-teman yang sama minat namun bila difikirkan berbaloi demi ilmu umat Melayu dan dikemaskini serba sedikit (masih dikemaskini lagi) maka biarlah kini ianya dikongsi bersama sesiapa sahaja yang sudi....

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

16.6.09

Manusia Dan Islam Jilid 2

Manusia Dan Islam Jilid 2
Penulis: Dr. Haron Din
Penerbit: DBP
No. KK: 290 46284105
No. ISBN: 9836215220
Tahun Terbitan: 2000
Harga Buku: RM20.00

Sinopsis
"Buku ini memberikan pelbagai ilmu dan tafsiran asas agama Islam dan kehidupan masyarakat Islam dari aspek manusia dan moral, manusia dan masyarakat, kewajipan mendirikan masyarakat islam, asas pembentukan masyarakat, kewajipan mendirikan masyarakat Islam, asas pembentukan masyarakat Islam, bidang undang-undang Islam, manusia dan jihad dan konsep kemenangan dan perhambaan. Buku ini terdiri daripada tiga jilid. Amat baik sekiranya pembaca dapat memiliki ketiga-tiga jilid tersebut."

3 comments:

  1. ASSALAMMUALAIKUM.. BAGAIMANA SAYA INGIN MENDAPATKAN BUKU INI...SEKIAN

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam... agak sukar untuk mendapatkan buku ini rasanya kerana penerbitan yang sudah agak lama. Pun begitu tuan boleh cuba tinjau kedai2 buku yang besar untuk mendapatkannya. Jika tuan benar2 berhajatkan buku ini, insyaAllah ada alternatif lain. Sila emailkan kepada fakir di selasarsifakir@gmail.com.

    ReplyDelete
  3. cuba tinjau di blog ini http://pustaka-umi.blogspot.com/2012/08/manusia-dan-islam-jilid-123.html

    ReplyDelete